امیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدلامیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدل، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

اِليــــــــــــما

مثلِ همه‌يِ مامان‌ها

1393/1/11 12:33
نویسنده : اِليــــما
469 بازدید
اشتراک گذاری

از همان وقتي كه مرخصيِ كوتاه‌مدّت و زودگذرِ در كنار پسرك ماندن تمام شد و دوباره تبديل به كارمندِ وظيفه‌شناسِ دولت شدم ، عادت كردم به خانه كه مي‌رسم يا پسرك در بغلم باشد يا يك جايي در چهارچوبِ خانه و اغلب هم خواب...

 

عادت كردم به بيصدا كردن گوشي قبل از  ورود،به آرام و  با سر انگشت به در زدن،به آهسته وارد شدن، و هوايِ پسرك را نفس كشيدن

خاله فاطمه(پرستارِ مهربانِ‌پسرك) دلش خواست امروز ميزبانِ پسرك در خانه‌ي خودشان باشد؛ از ديشب برنامه‌يِ بُردنش را اجرا كرديم، حوالي ۶صبح پسركِ بيدار حليم و سنگكِ تازه خريد و رسيد به خاله فاطمه، خيلي جدّي با من و آقايِ خوب خداحافظي كرد و  در اغوشِ خاله فاطمه آرام گرفت

حالا اداره كه تمام شود، بايد بروم به خانه‌‌اي كه پسرك نيست؛ به خانه‌اي كه از صبح تنها بوده و نياز به تميز كردن ندارد، به خانه‌اي كه همه‌ي وسيله‌هايش سر جايشان است، به خانه‌اي كه نياز به آهسته راه رفتن من ندارد،

و مامان‌ها آدمِ عادت كردنند؛ راستش چاره‌اي ندارند،‌

و من هم عادت مي‌كنم به رفتنِ پسرك، به اتاقِ خاليش، به شلوارهايي كه همان‌جا رویِ صندليِ كنار تختش هر روز قد مي‌كشند و بلند‌تر مي‌شوند

عادت مي‌كنم به بعد از من رسيدنش؛ تنها نهار خوردنش

عادت مي‌كنم به مستقل شدنش،‌اعمالِ سليقه‌هايش..

درست همان‌طور كه مامان و مامان‌بزرگ عادت كردند

درست مثلِ همه‌ي ِ مامان‌ها

همه‌يِ اين‌ها جمع كه مي‌شود، در كنارِ هم كه قرار مي‌گيرند مي‌شوند زندگي

 و زندگي مي‌گذرد به همين عادت كردن‌هايش

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

انجمن و سایت نی نی پورتال
11 فروردین 93 13:12
انجمن و سایت نی نی پورتال در جهت ارتقاء سطح دانش شما مادران عزیز و بمنظور تربیت و نگهداری هر چه بهتر فرزندان این مرز و بوم تشکیل شده است. با حضور، فعالیت و نظرات سازنده خود ما را در جهت پیشبرد اهداف مان که خدمت به مادران ایران زمین است یاری رسانید. حضور شما گلباران www.niniportal.com www.niniportal.com/forum
گلاب
11 فروردین 93 18:32
آفرین به این استقلال امیررضاخان ما هم میخوایم ازین استقلالها برای کودکمان جاتون خالی تهرانیم و به یادتون
اِليــــما
پاسخ
ممنون دوست خوبم كلي سلام كلي درووووووووووووود
حنانه
12 فروردین 93 20:34
سلام عزیزم،خوب هستید؟پسرخوبن،با اینکه تازه دارم طعم مادر شدن را می چشم ولی فکر به این چیزها هم کمی آزاردهنده است،ولی زمانه است دیگر تسلسلش را حفظ می کند،برام ویژه دعا کن ،خیلی دلم می خواد در مورد بعضی چیزها با هم صحبت کنیم ولی.... بوس
اِليــــما
پاسخ
سلام عزيز دل سپاس حنانه ي دوست داشتني من در خدمتم با تمام وجود
madarkhanomi
14 فروردین 93 14:54
سیزدتون بدر، دشمناتون دربدر، رفقاتون گل به سر، خوشیهاتون صد برابر.
اِليــــما
پاسخ
ممنونم سلامت باشيد
فهيمه
15 فروردین 93 16:07
برایت رویاهایی "آرزو" میکنم تمام نشدنی !!! و"آرزو"هایی پرشور که از میانشان چندتایی برآورده شود برایت "آرزو" میکنم که دوست داشته باشی آنچه را که باید دوست بداری و فراموش کنی آنچه را که باید فراموش کنی برایت شوق "آرزو" میکنم آرامش"آرزو" میکنم برایت "آرزو" میکنم که با آواز پرندگان بیدار شوی و با خنده ی کودکان برایت "آرزو" میکنم دوام بیاوری در رکود، بی تفاوتی و ناپاکی روزگار اما بیشتر برایت "آرزو" میکنم که خودت باشی...
اِليــــما
پاسخ
برایت "آرزو" میکنم که خودت باشی... برایت "آرزو" میکنم که خودت باشی... ممنونم فهيمه جان