امیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدلامیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدل، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره

اِليــــــــــــما

جیغ ماهگی!!!!!!!!!!

1392/8/15 13:58
نویسنده : اِليــــما
323 بازدید
اشتراک گذاری

جیغ ماهگی در بُهت و نا باوري والدها بروز مي كند

 درست وقتي كه نشسته اند بينِ فضايِ غان و غون نوزادي و اولين  دَ دَ و ماما و باباها و لذّت ِ دست و پايِ بلوري دردانه را مي برند... ميخكوب مي شوند از جيغ هايِ بنفشي كه هيچ وقت نمي فهمند از كجايِ آن حنجره ي ِ كوچك خارج مي شود!!!!

جيغ ماهگي همان روزهايي است كه در حوالي ماه ۱۸ تولد بروز مي كند و البته  مثلِ همه يِ  اتفاق ها برايِ بچه هاي ِ‌  مختلف،‌كمي اين ور و آن ور ترش رخ مي نمايد

ماه هاي ِ کسب هویت در کودکان

همان وقتي كه والدها شك مي كنند به عقب گردي كه بچه ها در بيانِ منظورشان پيشي گرفته اند

و به جايِ همان آب و توپ و كفش و دَ دَ يي كه بلد بودند ، جيغ را جايگزين مي كنند

كه همه ي خواسته ها با يك پس زمينه ي جيغ همراه است البته بلندتر و كوتاه تر

نيازِ به شير ، غذا، خوردني،آب و خواب

 خواستنِ كنترل تلويزيون، گوشي تلفن 

و يا حتي ترجيحِ بغل مادر به پدر

 به گفته ي عالمان اين علم  باید بپذیريم جیغ زدن در این سن جزئی از روند تکامل فرزندمان است و البته اجتناب ناپذير

و به قولِ دكتر پسرك ... خدايتان را شكر كنيد كه همين چند صباح است و كلي اميدواريد كه همين نزديكي ها دوره اش  براي شما به پايان مي رسد .... تمام مي شود ‌امّا من برايِ همه ي ِ عمرم بايد بشنوم.... در  رنگ هايِ مختلفش را  ... از صورتي دخترانه تا بنفش و جيغ هايِ كبود خاصّ ِ پسرها!!!!

بله بايد به جیغ کودک بی تفاوت باشم

 نباید کاری کنم که جیغ زدنش تبدیل به نوعی بازی برای او با بزرگ ترها شود.

 اگر در خانه کودک جیغ می زند بی تفاوت باشم  اما در مهمانی ها بهتر است از قبل مسایل را پیش بینی کنم و قبل از آنکه کودک بخواهد با جیغ به خواسته ای برسد آن را انجام دهم تا موقعیت جیغ زدن برای او فراهم نشود. درواقع باید کودک را مدیریت كنم

 

پ ن ۱ : آفرين!!!! درست حدس زديد،‌ جهانِ كوچكِ من ،‌اين روزها اين رنگي است،  و تمام سر و گوشم از جيغ هايِ پسركِ‌آرامم پر شده .. هرچند اطرافيان مي گويند تا به حال زيادي آرام بوده و توقعم را بالا برده

پ ن ۲ :جيغ ماهگي هم  دنيايي دارد برايِ خودش!!! ديروز كه مادرِ كم حوصله اي بودم ،‌در انتهايِ جيغ هايش در حمام همراهيش كردم !!!! يكي دو تا البته .... قشنگ فكر كرد بازي است ... جيغ هايش را آرام تر مليح تر و با خنده عجين كرد ... به نظرم بهترين كار پَرت كردنِ حواسش است

پ ن ۳ : تصميمم را گرفتم ،اگر قرار است خواسته اش را برآورده كنم !!!و تسليمش شوم . . . قبل از شروع ِ جيغ بازي باشد .... وگرنه فقط حواسش را پَرت كنم يك جايِ خيلي دور تا دستِ خودم هم به حواسش نرسد!!!!

بله اين هم يك رويِ ديگر روزهايِ مادرانه است . . . .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

شازده امیر و رها بانو
15 آبان 92 10:06
سلام الیمای مهربان
خدا قوت مامان پر تلاش انشالله که این دوره امیرتان هم میگذره خدا رو شکر که تا حالا آروم بوده البته هر بچه ای شیطنت خاص خودش رو داره که به دید اطرافیان نمیاد
جیغ ماهگی امیرمان را گذراندیم اما با عصبانیت واقعا نمیدونیم با این جیغ ماهگی رها چه باید کرد چون صدایی داره مثال زدنی بخداااااااااا



اي واي من!!!!!!!!
هم گوشيم الان!!!!! دوستم
دوستم
دوستم
شازده امیر و رها بانو
15 آبان 92 10:07
من واقعا نوشته های زیباتون رو دوست دارم و وبلاگ شما یکی از اون وبلاگها دوست داشتنیمه که همیشه بهش سر میزنم راستی بهترید انشاالله؟


ممنونم
و اين ممنون بودنم در كلمات نمي گنجه

بهتريم با وجود شما
مامان کیامهر
15 آبان 92 18:35
امیر رضا جان جیغ ماهگی مبارک ! الیما جان جیغ ماهگی هم میگذرد . طبق تجربه من تا 20 ماهگی قطعا تمام میشه .بهترین کار همون جور که گفتی پرت کردن حواس هست واینکه نذاری بفهمه اعصابتو میتونه اینجوری بهم بریزه! چون بچه ها در لجبازی برنده بی قید و شرطن.ببخشید پر حرفی شد


برنده بی قید و شرط!!!! همینه
زهرا (گل بهشتي من)
16 آبان 92 10:57
مشکلات رو هم قشنگ مینویسی...طوری که آدم از خوندنش ذوق می کنه..هرچند که درگیرش باشه.
ما هنوز به جیغ ماهگی(!!!) نرسیدیم.خیلی خوشحالم که شما چند ماه از ما جلوترید...لطفا تجربه های زیباتونو مرتب انعکاس بدید.
با تشکر.مخاطب پرتوقع همیشگی!


سلام زهرا جان
چشم عزيزم
مامان الینا
17 آبان 92 18:55
سلام عزیزم. خیلی خیلی زیبا توصیف کردی. الینا هم شروع کرده به لجبازی و جیغ زدن اگه یه چیزی ازش بگیری اول جیغ میزنه و بعدش هم سرش رو محکم به دیوار یا زمین می کوبه. نمیدونم چکارش کنم.



هزارتا بوس به امیر گل خاله

سلام
سلام
خونسردي
بي اعتنايي
پرت كردن حواسش
خيلي سخته!!!
هزار تا بوس به الينا
مامان برسام
5 آذر 92 9:03
دقیقا... جیغ ماهگی بهترین توصیف برای این ماههای وروجک منم هست... البته فکر میکنم داره به آخر میرسه این ماهم
اِليــــما
پاسخ
ٌبور باشيم و مهربان ...