امیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدلامیر رضا همه کس الی مامان و بابا دلدل، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 26 روز سن داره

اِليــــــــــــما

"دَ دَ دَ دَ " ...................... "توپ"

1392/3/22 9:09
نویسنده : اِليــــما
439 بازدید
اشتراک گذاری

اصلاً منْ چون هم مادر امیر فندقم و هم ذینفعِ اصلی احوالتشان سکوت می کنم

سکوتِ معنی دار

 

و قضاوت را می سپارم به شما ...که قاضی منصفی باشید لطفاً

جمعی از دوستان و آشنایان، چندی است همّت کرده اند و گاه و بیگاه ،مستقیم و غیر مستقیم ، ربط و بیربط  گفتنِ کلمه ی  " مامان" را با پسرک تمرین می کنند... به او  آموزش می دهند.

که خب یقیناً دل مادرِ منتظری هم شاد می شود با این کارشان

مادر مذکور با دلِ منتظرش را تصور کنید..

صبحِ یکْ روزِ تعطیل...

که دردانه بیدارباشِ پیش از هنگام داده اند..

مشغول تعویضِ جا...

اسباب بازی هایِ جمع نشده از شبِ پیش

چشمِ خواب آلود معجزه برق می زند ... می درخشد... بازِ باز می شود

و همزمان چند بار و پشت سر هم صدایش به گوش می رسد

"توپ   توپ   توپ  توپ"

با تشدید روی "پ" بخوانید لطفاً

راستی تکلیفِ معجزه ی ۱۱ ماه ای که سخن گفتن را به جای "ماما" و "بابا" از "دَ دَ    دَ دَ " و "توپ" شروع کند چیست؟؟

و مهم تر از آن ، تکلیف مادری که آموزش را این همه غیر موثر تجربه می کند چه خواهد شد؟؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

رها
22 خرداد 92 10:54
سلام الی جون
برای من هم دعا کن ، دعا کن که روزی برسه من هم برای عشقم بنویسم ، دعا کن خدا این هدیه آسمانی رو بهم بده تا من هم مثل تو.............


اطاعت
راستش امروز روز ميلاد
زيارت عاشورا بود
دعاي خاص من ... تنها دعام
اما باز هم چشم
زود زود به لطفش
چشم بانو چشم
مامان روشا
22 خرداد 92 12:09
همه انتظار داریم بچه ها با کلمات مامان و بابا شروع به حرف زدن کنند اما غافل از اینکه ساختار ذهنی هر بچه ای خیلی خیلی منحصر به فرد از قبل برنامه ریزی شده است و آموزش های اطرافیان تقویت کننده هستند نه القا کننده معجزه شما کلمه توپ را سریع تر پردازش کرده و ان اصلا به معنای این نیست که توپ برایش عزیزتر است یا آموزش های شما غیر موثر
ما باید به کودکانمان یاد بدهیم و آزاد بگذاریمشان هر چه می خواهند تجربه کنند و هر چه دوست دارند از این تجربه بازگو کنند




دردانه آزادند ...
هرچه دوست دارند بگويند
اجباري هم نيست براي ماما گفتن
هر چه بچه در اطرافم ديده بودم با ماما و بابا شروع كردند
بله بله
مي دانم نبايد هبچ بچه اي را به هيچ بچه اي مقايسه كرد
راستش به نظرم جالب اومد نوشتم
ممنونم از نظر خوبت كارشناسي تخصصي
كلي ارادتمنديم

مامان ارمان
22 خرداد 92 13:49
راست می گفت این شوشوی ما به باباش رفته بچم خوووووووووووب


رفته سیمایی رفته
خیلی رفته
غزاله
22 خرداد 92 14:23
به نطر من دده یعنی مامان
توپ هم یعنی بابا
مهم اینه که خوب تونست این دو تا رو تشخیص بده اونم کاملا درست.


ممنونم دوستم
اما امیر با من که کار داره میگه" ا"
با فتحه
چند بار
به نظرم محیط خونه داره پسرونه و مردونه میشه
سمیه جون
22 خرداد 92 14:26
دارم فکر می کنم خوب شد نرفتی مسئول آموزش امور مالیاتی شی....درآمد یه استان رو می بردی رو هوا شما....خدا واقعاً خیلی دوستت داره و ما رو بیشتر البته....برای من هم جالب بود که امیرخان با این کلمه شروع کردند


به خاطر همین سوء استفاده هاست که توصیه شده اسرارت را دیگران ندانند
اصلا خوب می شد می شدم مسئول آموزش همون جا!!!!!!!!!!!!!لااقل الان دیگه همکار یک عدد دکتر باکلاس و با هوش نبودم
من و بهناز جای مادر شما هستیم دکتر جان
لااله الا الله
مامان مریم
22 خرداد 92 17:22
وااای چه ذوقی کرده توپه...!!


بله بله
همین طور است
ممنونم
الهام مامان علیرضا
23 خرداد 92 23:38
خداروشکر کن که با این که پسره زود زبون باز کرده و همونم گفته! خودش یه شاهکاره!


چشم
خدارو شكر
خيلي شكر
ممنونم از شما هم
مامان ثمین
25 خرداد 92 7:32
احتمالا منظور امیر جون :
توپ توپه!!!!
1- ضد حال زدن به همه چشم انتظاران مربی و آموزش دهنده!

2-نشان دادن گوشه چشمی به منظور عدم آموزش در آینده

3- ابداع دایره المعارف خاص کودکان نوسخن!(با الفبای تفریحی- ورزشی)
4- ...

واقعا توپِ توپِ توپِ...!!!
نه؟؟؟؟!


خيلي تعبير هاي جالبي بود دوستم م م
ممنونم
بله
الی مامی آراد
25 خرداد 92 10:39
مامان جونی احتمالا میخواد فوتبالیس بشه این کوچولومون


بله خاله
يه بوهايي مي ياد
من به رو خودم نميارم ............
ویدا
26 خرداد 92 4:29
حدس بزن اولین چیزی که دختر من گفت چی بود؛
" این چیه " ما اون موقع خودمون رو به نشنیدن می زدیم می گفتیم آخه اول باید کلمه بگه نه جمله! ولی بعد که دائما" تکرار شد ما ترجیح دادیم ذوق کنیم و به شما هم توصیه می کنم که از به زبون اوردنِ این کلمۀ پیچیدۀ " توپ " توسطِ معجزه تون حسابی ذوق کنید.


چشم .....
ما اطاعت مي كنيم
كلي هم از پيشنهادتون استقبال مي كنيم
با كلي سپاس
زهرا - گل بهشتي من
26 خرداد 92 8:27
اليماي عزيز ، به لطف خدا لحظه لحظه اين لذت ها رو درك مبكنم. و از اينكه دردونه شما چند قدم از محمدرضاي من جلوتره (تقريبا يك ماه) از تجربه هات استفاده مي كنم.
شما پيش قدم بازديد از وبلاگ من شدي. خيلي زيبا و دوست داشتني مي نويسي و از مزمزه حرفهات لذت مي برم.
اگه اجازه باشه ميخوام لينكت كنم.


سلام عليكم م م م
خدا محمد رضاي شما را سلامت بدارند انشالله
ممنونم
در خدمتيم بانو